tisdag 30 juli 2013

Kändisar.

Nu har man äntligen trängt in matte i hörnet och krävt att få sitta vid datorn!

Vi har fått äran att husera några riktiga kändisar hos oss nu i sommar, gänget från Hudiksvall. De kom en varm sommardag och fick flytta in i hagen som matte byggt upp. När de hade gått ur sina transporter satt matte bara där, med munnen på vid gavel och pekade. Man kunde ju tro att hon aldrig sett en kändis förut som hon höll på. Jag skickade ner henne till köket för att fixa lite snittar som vi kunde äta och bjuda gästerna på medan jag presenterade mig.

                                     

Ledaren var en snygg karl som kallade sig för Antonio och han började med att berätta hur snygg han tyckte att jag var. Jag berömde honom för hans utmärkta smak med en puss och bad honom att presentera mig för sina fruar.
Först visade han mig till Maja, en skönhet i grå och vit päls som oblygt gav mig en puss på kinden när hon kom fram. Efter det var isen bruten kan man säga och vi började babbla om allt möjligt för vi hade mycket gemensamt. Tydligen var hon också bra på att hålla koll på sin matte precis som jag själv är. Vi blir avbrutna av Antonio som har gått vidare och hittat Fanny vid gallret. Han dansar för henne medan hon sliter i gallret som en riktig galning.



Jag ursäktar mig och går för att läxa upp Fanny som inte ens skulle vara med utan har forcerat mattes hinder vid grinden som hon alltid gör. Längs vägen möter jag Lucia som joggar bredvid mig längs gallret. Hon tyckte att allt var jättespännande och hennes päls såg ut att vara elektrisk på nåt sätt, hon sa att det var för att hon var upphetsad över allt det nya.


Matte kom äntligen upp med snittarna och släppte ut de andra i flocken när hon såg att Fanny rymt. När de vällde ut såg jag en till tjej som gömde sig under sängen. Hon sträckte bara sig ut för att ta en bit gurka innan hon försvann därunder igen. Lucia förklarade att det var hennes syster Klara som var för blyg för att våga hälsa.




Jag var mycket imponerad av alla saker de hade med sig hemifrån. De hade en korkrulle som Maja visade att de använde till att fixa tänderna på, ett hängmattehus som man kunde gömma sig i, en egen säng och till och med en helt egen bil som var alldeles mjuk inuti! Man inser att matte kommit lätt undan när det gäller uppiffning av vårt boende den senaste tiden men nu har jag några idéer som hon ska få tillverka.





Igår åkte våra gäster hem efter några dagar här hos oss. Jag tyckte det var alldeles för kort tid, Maja och jag hann inte prata färdigt om alla hyss vi hade gjort ens. Men vi fick väldigt fina presenter av deras matte som ni kan se här ovanför. Matte och husse fick några konstiga burkar i glas som det inte var ärtor i men matte blev jätteglad så det är nån sorts människomat tror jag att det är.  Till och med hunden fick godis men det bästa var presenten till mig, elefanter! Fast matte säger att de inte bara är till mig och att vi måste ransonera men jag vet nog hur jag ska göra för att få som jag vill...



2 kommentarer:

  1. Vilket finfrämmande ni har haft, Sookie! Jag har haft förmånen att träffa dessa trevliga bekantskaper tidigare när de varit på resa till Stockholm, där jag bor. Nu har ni fått nya vänner och ni kan säkert träffas igen.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att höra lite vad ni har hittat på. Och jag förstår nu varför Maja är lite mer fräck. Vi kan tipsar dig om en sidan på datorn. Du brukar ju ibland har tillgång till dator har vi förstått. Då kan du smygbeställer hängmatta eller andra roliga saker.

    SvaraRadera