måndag 19 november 2012

Kembra går till frisören.

Kembra med sin vackra, fluffiga och alldeles underbara päls har varit på väg till frisören att tag nu. Men hennes frisör (matte) har fegat ur hela tiden pga vissa anledningar.

1. Hon har nyss flyttat till ett nytt ställe. Nu var det några veckor sedan så det är inte ett giltigt skäl längre..

2. Hon är vacker i sitt smått struliga hår som står rakt bakåt då hon springer till sina mål. För Kembra går inte, hon springer som om hon hade ström i sig oavsett vad hon ska göra.

3. Hennes humör har visat sig vara lite som en Gremlin. Mjuk och ljuvlig men med en tendens att bli som en blöt gremlin - elak.


Torr -  blöt

Nu har hon och Zoe börjat om sin kamp om vem som är störst, bäst och vackrast. Förutom Zoe så är Tili den enda som Kembra inte lyckats skrämma till underkastelse. Tili har ingen lust att låta nån liten skit komma och tro att hon är nåt utan ger snabbt tillbaka ett tjuvnyp. Eller min favorit, bumpar till henne med sin runda bakdel så att Kembras fluff flyger. :D



Kembra oklippt och fortfarande torr.

Igår lyckades jag iaf samla mod och ta fram trimmern för att skapa en chic frisyr på lilla Kembra. Jag var riktigt smart och trimmade klorna innan så att hon hade något vasst att försvara sig med.
För försvarade sig gjorde hon när trimmern började klippa bort hennes vackra längder. Hon blev helt galen och slängde sig med all sin kraft åt alla håll för att komma ur mitt grepp och när jag tog små pauser för att jag var rädd för att antingen hennes ögon skulle ploppa ut eller hennes lilla hjärta slå för fort, då försökte hon istället klättra upp på axeln och kasta sig ut mot friheten...


Kembra - klippt, badad och inoljad.

Efter en evighet var vi äntligen klar med frisyren men jag tyckte att hon verkade väldigt öm över ryggen även innan hon klipptes. Jag har haft ett marsvin förut som var extremt ömhårigt och hoppade högt bara hon hörde ljudet av en sax. Kembra beter sig likadant men för säkerhets skull fick hon bada och smörjas in med superoljan som Camilla hade med sig.


Tack så -piiip- mycket! Nu kan du dra!!

 Inoljad och lagom sur fick hon komma hem där en skadeglad Sookie fnittrade under en av Biltemas produkter. Sookie är ganska nöjd nu när hennes päls växer ut och hennes ljuvliga volanger har börjat synas igen...


Sookie, inte längre naken.






1 kommentar:

  1. Stackars Kembra :-) och stackars Lisa :-D
    Ja, Kembra är en alldeles egen sort. Jag tycker Gremlins-liknelsen är mitt-i-prick. Den ljuva lilla varelsen är verkligen en ulv i fårakläder när hon inte vill. Och jag kan tänka mig att det är tur att vi inte förstår marsvinska för då hade dina öron skrumpnat och ramlat av av ederna hon antagligen uttalar över dig efter detta spa :-D

    SvaraRadera