måndag 4 februari 2013

Lördagsbus


Lördagar är nog min favoritdag på hela veckan för då storstädar matte.
Först får man hänga vid kanten och titta på tjejerna när matte fixar deras bur. Jag brukar ropa åt dom men får aldrig nåt svar. Viggo brukar bara skaka på huvudet när jag gör det, vad ska man med tjejer till muttrar han.


Ska du städa nu matte?
 
Hej! Kommer ni ofta hit?

 Sedan frågar matte om jag vill gå ut och det vill jag förstås men det är lite läskigt att bli upplockad så jag står still tills matte kommer med sina händer. Då hoppar jag upp och matte pussar mig på örat några gånger. Det är betalning säger hon men jag tycker att det är ganska mysigt så jag flyter ut på armen.
Nere på golvet får vi käka frukost medan matte städar hos oss. Fast vi brukar inte ha tid att äta på en gång för vi måste springa och kolla överallt först. Hela övervåningen kollar vi om det finns nåt nytt att leka med och letar efter inkräktare.


Vi provar radhus.


Som drottning får man inviga alla nyheter.


"I love the smell of nyskurat in the morning."

Matte lurar oss med elefanter.

Vi vil också ha! Snälla?


Vi fick ett nytt hus.

Sa jag att vi fick ett nytt hus?

Vi får alltid vara ute länge på lördagar, så länge att man till och med måste gå och sova en stund. Det är bra för då har man energi att kolla in buren som matte fixat åt oss.
Men det här med att bli upplockad från golvet är så jobbigt. Jag vet vad matte vill men kan liksom inte rå för att jag måste springa varje gång. Om jag sätter mig i ett hörn går det ganska bra att låta henne ta mig men den här gången lurade hon mig genom att ge mig en elefant så att jag helt glömde bort att springa då hon skulle ta upp mig.

Väl i buren hade man inte direkt tid att slappa, först måste man kolla allt och nu hade matte satt in ett nytt hus! Snyggt var det och luktade gott, som skogen. Efter att smakat lite på det hade jag tid med den riktiga frukosten tillsammans med Viggo.

Peace out,  Enzo.



3 kommentarer:

  1. Har du två flockar? En med två killar och en med bara tjejer och ev kastrat? Har inte riktigt hängt med där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja det är 2 pojkar på 2:a våningen och 1 kastrat med 5 tjejer nere. Pojkarna är så lugna och trygga med varandra att det fungerar trots tjejdoften. :-)

      Radera