torsdag 31 mars 2011

Eddie klarade det!

Veterinären ringde nyss och sa att operationen var klar och att allt gått bra. Kl 13 får jag åka och hämta hem honom och det känns så underbart! Jag har oroat mig i flera dagar nu och idag har tankarna varit hos Eddie hela tiden.
Vid inskrivningen i reception i morse var jag nog inte riktigt närvarande. Tjejen som stod där frågade om Eddie var id-märkt och vaccinerad redan eller om de skulle göra det på en gång när han ändå var nedsövd.
-Nä, det behövs inte, sa jag
-Men tänk på att det är bra om han ändå ska vara ute, säger tjejen. Nu börjar jag bli lite irriterad men samtidigt lite mer förvirrad än vanligt, tänk om det kommit nya regler om id-märkning på smådjur som man missat totalt? Lite tveksamt svarar jag:
-Men.. han är ett marsvin.
Tjejen blir väldigt generad och skrattar lite nervöst men jag skrattar med henne för det var ju ganska roligt ändå.

Man får en bild framför sig av Eddie som kommer hem nyopererad och med en kaxig tatuering på ena örat, förmodligen en dödskalle med flames, det skulle vara hans stil. Ninja skulle se den och komma springandes till oss och säga: "Om Eddie får en tatuering vill jag också ha en! Fast jag vill ha en blomma, och rosa ska den vara!" 

Herr Snyggingen på kanten , Eddie. Nu får man till och med klappa på tassarna och lite under hakan när han står så här. Om han inte passar sig kan han bli tam! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar